Senaste Nytt

Folkspel prisade i Swedish Content Awards

Den 31 maj gick den 17:e upplagan av Swedish Content Awards av stapeln och där prisades Folkspel för sitt arbete med Årets Eldsjäl.

Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing. Och vid denna 17:e upplaga av utmärkelsen (tidigare Guldbladet) Fick Folkspel kliva upp på scen och mottaga sitt pris för bästa content inom kategorin ”ideellt” för sitt arbete med Årets Eldsjäl.
- Det känns fantastiskt. Inte bara en ära för Folkspel utan ett erkännande att vi kan nå ut på detta sätt med stor integritet och bra kvalitet. Vi gav oss in på okänd terräng tillsammans med Expressen/WASP och Bonnier då ett liknande projekt aldrig tidigare sjösatts. Då känns det skönt att få ett kvitto på att vi inte bara tänkte rätt utan också genomförde projektet på ett bra sätt, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel.  

Detta är den andra utmärkelsen som folkspel tilldelats för sitt arbete med Årets Eldsjäl. Tidigare i år fick man även mottaga utmärkelsen Bonnier Sales Awards. Detta gör att Folkspel nu kan blicka fram på kommande arbete med stor positivism.
- Utmärkelsen öppnar upp nya möjligheter inte minst inom Bonnier där många av de stora kommunikationsplattformarna finns. Sen hoppas vi naturligtvis att hela det svenska föreningslivet vill vara med framöver och visa upp sina eldsjälar.

Vad innebär detta för det fortsatta arbetet med Årets Eldsjäl?

- Massor av ny energi. Vi är långt ifrån färdiga med detta projekt som förhoppningsvis så småningom övergår från att vara ett projekt till att bli en integrerad del i Folkspel och i hela föreningslivet.

Juryns motivering: ”Bra content lever länge och engagerar många. Genom att lyfta de ideella krafternas betydelse, skapas ett mervärde som intresserar och engagerar över året. En digital plattform med ett redaktionellt anslag som förädlar och utvecklar ett redan starkt innehållskoncept. Resultaten är övertygande. Vinnare är: Årets eldsjäl”

Läs mer om Årets Eldsjäl här!