Folkspel

Bäst i Sverige och Norden – och tvåa i Europa

Samarbetet mellan Bonnier News Brand Studio, Expressen och ideella Folkspel är inget annat än en succé.
– Vi är såklart otroligt stolta över detta, säger Carina Olofsson, projektansvarig för Årets Eldsjäl på Folkspel.

European Digital Media Award är ett slags Europamästerskap för digital kommunikation. Och i år var samarbetet mellan Bonnier News Brand Studio, Expressen och Folkspel en av tre finalister i kategorin Best Native Advertising Branded Content Campaign.

Detta för det djupgående samarbetet kring Föreningsliv, Årets Eldsjäl och Eldsjälsgalan. 
Tyvärr räckte det inte ända fram, men en silverplats är inte direkt fy skam.

Jonathan Olsson, försäljningschef koncept på Bonnier News Sales, kommenterar:
– Vi är otroligt stolta över den här andraplatsen och det förtroende som vi får av Folkspel i vårt unika samarbete. Vi har arbetat tillsammans i fem års tid och ständigt utvecklat och optimerat affären. För oss är det extra roligt att få jobba med en kund vars största uppgift är att värna om det svenska föreningslivet som är så viktigt för så många.

Och för Folkspel är det ett kvitto på att kommunikationen kring Årets Eldsjäl har lyckats.
– I dessa tider är eldsjälarna ute i vårt land – ja, i hela världen – kanske viktigare än någonsin tidigare. Därför vill vi fortsätta att uppmärksamma dem, och i det samarbete vi har med Bonnier och Expressen har vi hittat helt rätt form och format, säger Carina Olofsson.