Folkspel

Sverigelotten nominerad till Guldnyckeln

Sverigelotten och Folkspels inhouseavdelning har blivit nominerade till Guldnyckeln i kategorin Data. Den 27 mars är det dags att dela ut Guldnycklarna på München bryggeriet i Stockholm.

Guldnyckeln är tävlingen som prisar Sveriges bästa datadrivna kommunikation och i år arrangeras tävlingen för 36 gången. 65 finalister är uppdelade på 19 kategorier som i sin tur är inldelade i branschkategorier, kanalkategorier, specialkategorier och personliga priser.

Sverigelotten är nu alltså med bland de 65 finalisterna i gruppen data. Vi arbetade med data för att få fram lokala föreningar intill digitala skärmar. På det sättet arbetade vi smalt, men på ett effektivt sätt för att på det sättet nå ut brett. 

Så här skriver man på Guldnyckeln.se
"Guldnyckeln är kommunikationstävlingen för framgångsrik data marketing. För att plocka hem priser krävs det att strategi & ide, kreativitet, resultat och helhetsintryck håller absolut högsta nivå."

Nu håller vi tummarna att vi tar hem vinsten! 

Läs mer på Guldnyckeln.se