Folkspel

Ny storsatsning på föreningslivet

Expressen gör en satsning på det svenska föreningslivet. Den 6 maj lanserades den nya sajten Föreningsliv och det är en satsning som presenteras av Folkspel. – Föreningslivet förtjänar att lyftas fram för allt det goda som görs, ofta i det tysta och bortom de stora rubrikerna. Folkspel är stolta att kunna göra detta tillsammans med Expressen, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel.

Den 6 maj lanserades Expressens nya satsning - sajten Föreningsliv. Den kommer synas på såväl SportExpressen.se som i den dagliga sportbilagan och i tv.

Föreningsliv vill titta närmare på alla dessa människor, men också lyfta fram det som är positivt och negativt med ungdomsidrotten, granska jämställdheten i idrotts-Sverige, hitta berättelserna som inte berättats än.

– Vi hoppas komma ännu närmare det som är svensk idrotts hjärta, säger Expressens sportchef Pär Andersson.

– Föreningslivet förtjänar att lyftas fram för allt det goda som görs, ofta i det tysta och bortom de stora rubrikerna. Alla människor som dagligen engagerar sig för att göra Sverige bättre för alla. Folkspel är stolta att kunna göra detta tillsammans med Expressen, säger Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel.

Se mer av Föreningsliv här!