Folkspel

Prisbelönte Gunnar Skarland blir ny Creative Director hos Folkspel

Föreningslivets eget spelbolag Folkspel fortsätter värva medarbetare från mediebranschen. Denna gång är det Art Directorn Gunnar Skarland – som jobbat i Reklambranschen i drygt 30 år och dessutom driver den prisbelönta bloggen Hejaabbe – som blir Folkspels nya Creative Director.

Efter att tidigare ha varit anställd på Göteborgsbaserade byrån Milk i drygt fem år, och dessförinnan ha varit en av grundarna och delägare till välrenommerade reklambyrån Goss, kände Gunnar att det var dags för något nytt.

 - Under de åren jag varit i reklamvärlden har jag fått en enorm branscherfarenhet. En erfarenhet som jag nu känner att jag vill dela med mig av till den ideella branschen. Därav Folkspel, som känns som rätt arbetsplats för mig.

 Förutom att Gunnar är mångfaldigt prisbelönt i reklambranschen, där han vunnit priser som Guldägget, Cannes lejon och Eurobest, så har han även varit engagerad i det ideella föreningslivet under flera år.

För tolv år sedan startade jag en blogg vars syfte var att dela med mig av en av mina söners vardag. Min son föddes med ett allvarligt hjärtfel så jag ville sätta ljuset på hjärtebarn och livet som förälder till ett barn med funktionshinder. Det är en av anledningarna till varför jag också sitter med i Hjärtebarnsfondens förbundsstyrelse, säger Gunnar.

Gunnars blogg www.hejaabbe.se har som mest haft 40 000 läsare/veckan. Han har även vunnit Aftonbladets stora bloggpris 2010.

På frågan vad Gunnar ser fram emot mest med sitt nya jobb som Creative Director hos Folkspel svarar han:

Givetvis att få stärka Folkspels varumärke ännu mer, men också att kunna lyfta fram vad alla eldsjälar landet runt gör för våra ungdomar. Syftet med Folkspel är att dra in pengar till föreningslivet och jag ser fram emot att göra det ännu tydligare för folk.

Gunnar tillträder sin nya tjänst hos Folkspel den 25 september.