Enade för varandra

Sverigelotten och BingoLotto är två separata varumärken hos ideella Folkspel. Under den rosa månaden oktober gör de båda gemensam sak. För en livsviktig sak.

Sverigelotten har hittills genererat ett extra överskott på 5 691 404 kronor tack vare kampanjen

2014 startade Sverigelotten och Bröstcancerförbundet en kampanj tillsammans. Varje såld rosafärgad lott under oktober innebär ett extra överskott till kampen mot den vanligaste – uppemot 9 000 drabbas årligen – cancerformen hos kvinnor.

Totalt har kampanjen så här långt genererat ett extra överskott på 5 691 404 kronor, vilket torde innebära att det med marginal landar på över sex miljoner efter årets rosa månad. 

 

Tillsammans ska vi göra ännu större skillnad för en livsviktig sak.

Samarbetet har 10-årsjubileum

Då samarbetet har jubileum kommer även BingoLotto, med programledarna Lotta Engberg och Daniel Norberg, att vara en del av den rosa kampanjen. Bland annat gästar Jill Johnson programmet den 20 oktober för att framföra ”Ja må hon leva”, en låt hon skrev hösten 2022 som en hyllning till alla kvinnor och till förmån för Bröstcancerförbundet. 

Enade för varandra

Sverigelotten och BingoLotto är två separata varumärken hos ideella Folkspel. Under den rosa månaden oktober gör de båda en gemensam sak. För en livsviktig sak. Var med och stötta kampen mot bröstcancer du också!

Köp och stötta