

Kontakta oss
Här hittar du svar på dina frågor samt kontaktuppgifter till vårt Kundcenter.
Vi svarar på dina frågor
Vi arbetar alltid för att ge dig den bästa servicen. Oavsett om du redan är kund hos oss eller om du är intresserad av våra lotter, är du alltid välkommen att kontakta oss med dina frågor och funderingar. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna.
Vanliga frågor
Här hittar du svar på frågor som ofta kommer till vårt Kundcenter. Oavsett om du är Förening, Butik, Företag eller vill veta mer om Folkspel.
-
Vår förening vill börja sälja lotter. Hur gör vi?
Du hittar all information om hur din förening kommer igång med försäljning av Folkspels produkter samt ett registreringsformulär på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du Förening och sedan Börja sälja. Lycka till! -
Vad krävs för att kunna börja sälja folkspels produkter?
Din förening måste vara medlem i någon av de 72 olika riksorganisationer och förbund som äger Folkspel. Vi har även många organisationer som inte enbart har med idrott att göra. Vilka som är våra ägare kan du läsa mer om här www.folkspel.se/om-folkspel/medlemmar/. -
Hur gör jag när jag skall ändra adress på vår förening?
Kontakta vårt kundcenter på telefon 0771-440 440 så hjälper vi dig att ändra din förenings adressuppgifter. -
Var hittar jag, som förening, föreningens fakturor?
Fakturorna finns i PDF-format när du loggar in på vår administrativa sajt, https://produkter.folkspel.se. -
Var hittar jag prenumerations- och försäljningsstatistik för min förening?
Logga in på https://produkter.folkspel.se så hittar du all information om er statistik under fliken "Statistik". -
Var hittar jag uppgifter om våra returrapporterade lotter?
Logga in på https://produkter.folkspel.se och titta under fliken "Statistik" så hittar du allt du kan tänkas behöva veta gällande din returrapportering. -
Var hittar jag dragningslistor för BingoLotto?
Dragningslistor finns att hitta i inloggat läge på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se efter du har loggat in. -
Behöver föreningen ha Autogiro även om vi bara har prenumeranter?
Det är viktigt att det finns ett autogiromedgivande även för er som endast ska erhålla behållning från Folkspel. Detta för att smidigt kunna överföra pengarna på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt. -
Hur mycket får föreningen i behållning på varje såld lott som föreningen säljer?
Du kan läsa mer om vilken behållning du får på Folkspels olika produkter på vår administrativa säljsajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du ”Förening” och därefter ”Våra produkter”. Här hittar du all typ av information som du som säljer eller vill börja sälja våra lotter kan tänkas behöva.
-
Jag vill sälja Folkspels lotter i min butik. Hur gör jag?
Du hittar mer information om hur din butik kommer igång med försäljning av Folkspels produkter samt ett registreringsformulär på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se. Väl där väljer du Butik och sedan Börja sälja. Lycka till! -
Vad krävs för att kunna börja sälja Folkspels lotter?
Din butik måste fylla i registreringsformuläret på vår administrativa sajt. Adressen dit är https://produkter.folkspel.se och du hittar formuläret under Butik och sedan Börja sälja. När du fyllt i detta registreringsformulär kommer vi att kontrollera dina uppgifter och därefter höra av oss till dig med information om hur vi går vidare. Lycka till! -
Var hittar jag, som butik, mina fakturor?
Fakturorna finns att ladda ner i PDF-format när du loggat in på https://produkter.folkspel.se. -
Var hittar jag försäljningsstatistik för min butik?
Logga in på https://produkter.folkspel.se så hittar du all information kring försäljningsstatistik i inloggat läge under "Statistik." -
Var hittar jag uppgifter om mina returrapporterade lotter?
Logga in på https://produkter.folkspel.se och titta under menyn "Statistik". Där hittar du all information du behöver om din returrapportering. -
Var hittar jag dragningslistor?
Dragningslistor finns att hitta i inloggat läge på https://produkter.folkspel.se -
Hur mycket får jag som butik i behållning på varje såld lott som jag säljer?
Information om hur mycket du som butik tjänar på Folkspels olika produkter hittar du på vår administrativa sajt; https://produkter.folkspel.se genom att gå till ”Butik” och därefter ”Våra produkter”.
-
Vi är ett företag som vill köpa lotter till våra anställda, hur gör vi?
Kontakta oss via kontaktformuläret nedan eller ring vårt Kundcenter på 0771-440 440 så hjälper vi till. -
Vad innebär det att som företag köpa lotter från er?
När ni som företag köper lotter från oss får ni inte sälja vidare lotterna. Det är meningen att ni ska ge lotterna till era anställda för ett bra genomfört arbete eller likande, eller för att ge till era kunder som snabbhetspremie eller som lojalitetsprodukt. Dessutom får ni som företag välja vart överskottet från lotterna ska gå. Har ni till exempel en förening på orten kan ni välja att stödja den föreningen. -
Vad är det för skillnad på att vara en butik och ett företag hos er?
Som butik får ni köpa in lotter för att sälja dom vidare till era kunder och få en viss provision på det. Som företag får ni inte sälja lotterna vidare. Ni får ge bort lotterna till anställda eller till kunder. Som företag får ni också välja vart överskottet från era lotter ska gå. -
Vilka lotter kan vi som företag köpa?
Ni kan köpa Folkspels tre produkter. BingoLotto, SverigeLotten och BingoLottos julkalender. -
Vilka föreningar och organisationer kan vi som företag välja att stödja?
Ni kan välja mellan våra 72 organisationer som äger oss och dess underföreingar. Läs mer om våra ägare under menyn "Om Folkspel/medlemmar"
-
Vilka produkter har Folkspel?
Folkspel äger och driver produkterna BingoLotto, BingoLottos Julkalender och Sverigelotten. -
Vem/vilka äger Folkspel?
Folkspel ägas av Sveriges föreningsliv och alla dess medlemmar. Det vill säga 72 olika riksorganisationer runt om i Sverige där bland annat Riksidrottsförbundet, Svenska Röda Korset och Friluftsfrämjandet är några av medlemmarna. Mer om våra medlemmar finns under "Om Folkspel/Medlemmar" -
Vart tar överskottet av försäljningen vägen?
Allt överskott från försäljningen av våra tre produkter BingoLotto, BingoLottos Julkalender och Sverigelotten går direkt tillbaka till Sveriges föreningsliv, det vill säga de 72 olika riksorganisationer som tillsammans äger Folkspel. -
Varför har jag fått ett brev från Folkspel att jag har öppnat ett konto hos er?
Om du har fått ett brev hem från Folkspel som säger att du nyligen öppnat ett konto hos oss är det för att du öppnat ett spelkonto på BingoLotto.se eller att du varit med i en sms-aktivitet där du kan vinna genom ett sms-lotteri. Folkspel står bakom BingoLotto och är därför avsändaren av detta brev. Alla som deltar i en sms-aktivitet får automatiskt ett konto på bingolotto.se för att kunna hämta ut eventuella vinster med mera. -
Var hittar jag de extra vinstchanserna för mina lotter?
Extra vinstchanser för Bingolotto hittar du på bingolotto.se när du rättar dina lotter. -
Var hittar jag information om min prenumeration på bingolotter?
Om du har frågor och funderingar kring din prenumeration på BingoLotto, kontakta vår kundtjänst på 0771-440 440 eller gå in på bingolotto.se/prenumeration
Fyll i formuläret
Genom att fylla i formuläret skapas ett ärende hos oss. När du anger din e-postadress får du ett meddelande att vi tagit emot din fråga och återkommer sedan så snart vi kan.

Öppettider
Vill du hellre nå Kundcenter per telefon går det också bra. Vi finns på nummer 0771-440 440 och har öppet helgfria vardagar klockan 9.00-16.45 med lunchstängt 12-13.
